Taggad!

Jag är så himla taggad inför den kommande linjen jag skall gå. Livslinjen i Färgelandas Folkhögskola. Den är perfekt för mig.

 

I kursen ingår:

* Stresshantering 
* Mental träning 
* Individuell coaching 
* Självbildsträning 
* Drama, kommunikations - och reflektionsövningar 
* Socialpsykologi 
* Livskunskap 
* Fysiska aktiviteter 
* Estetisk verksamhet i färg o fantasi 
* Fantasifullt skrivande 
* Matlagning
* Yoga/Meditation
* Enklare massageövningar
* Övrigt: Studiebesök, utflykter, temaarbeten, gästföreläsare m.m.

 

Det har varit, är och kommer förmodligen fortsätta vara svårt för mig så förhoppningsvis kommer denna kursen ge mig väldigt mycket. Hur jag kan göra det lite lättare/bättre för mig själv i vardagen osv.

 

Har även läst/läser en hel del bra böcker som har påverkat mitt mående en hel del.

Exempel:

* ”Positiv Ångest” av Paul Moxnes

* ”De 50 viktigaste böckerna i en bok” av Tom Butler-Bowdon 

* ”10 skäl att älska Freud” av Monica Anjefelt (Det är flera författare som har skrivit olika analyser med Freuds teorier som grund. Hjälpte mig inte jättemycket men det var sannerligen intressant!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide