En vanlig söndag.

Denna dag är lika spännande som alla andra söndagar, alltså noll spännande. Dock blir den mer spännande när jag läser om te. Just nu är jag inne på grönt te, man skall helst dricka det 2 ggr om dagen resten av sitt liv, om man vill leva några år mer. Förtillfället så dricker jag ca 5 grönt om dagen. Så förhoppningsvis blir jag 100 år. Sen så är ju kosten väldigt viktig med, i Kina äter de otroligt mycket nyttigare och väldigt mycket fisk än vi här i västvärlden, vilket inte är så chockerande men det kan vara intressant att veta.

Har även upptäckt att jag kan ha en liten tofs i mitt hår. Det fick mig att sakna mitt långa hår, så nu skall jag försöka spara så länge jag orkar. Tänker dock inte ha superlångt, det orkar jag inte men ungefär till axlarna i så fall. Hoppas att jag orkar spara, för jag har tänkt det innan men då har jag fått ett infall och velat klippa det kort igen. Fast om jag skulle spara till axlarna så hade det nog inte känts som ”jag” längre. Det är så mycket bekvämare med kort hår. Slippa fixa det, slippa kamma det osv. Men jag saknar att ha håret i tofs. Det är så mysigt på något vis och ha lite hår som sticker ut framför öronen.

Försöker även få ordning på mitt liv, mitt rum igen. Vilket som vanligt inte går alls som man planerat. Man gör allt utom det man skall göra när man planerar städning. Får försöka tränga in mitt motto i dessa situationer "tänk inte, bara gör". Det funkar alltd, speciellt om man vill få något gjort. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide