Intressant.

 

I veckan gjorde vi några uppgifter/övningar som fick mig att tänka till och som var väldigt intressanta.

 

Måndag

Då hade vi hade vi estet ungefär hela dagen och då skulle vi alla måla på ett och samma papper, ett stort papper. Sedan när det hade gått någon minut så skulle vi byta till platsen bredvid och fortsätta på det personen bredvid hade målat.

Jag tänkte ”hmm, det är något lurigt med det här." Eftersom att Ywonne vill att det mesta vi gör ska vara kravlöst så tänkte jag att ”då målar jag som jag gör hemma!”. Jag skvatte färg, målade inget motiv och tänkte att ”detta kommer säkerligen bli övermålat och då är det ingen idé att anstränga sig och göra något som man verkligen blir nöjd över."

När det var slut så kollade jag på det stora, färgfyllda pappret och fick se där jag började måla. INGEN hade målat över mitt, alla andras var övermålat och jag antar att det beror på att de hade målat något, tex träd, sol, blomma, hus. Så de hade liksom att något att måla över, men när de kom till min bild så hade de inget att utveckla/täcka över.

Det tyckte jag var verkligen intressant och väldigt kul.

 

Torsdag

 Då såg uppgiften ut så här…

 

1.       Kolla in något i detta rum

2.       Gå till huvudbyggnaden

3.       Gå ut

4.       Något ni har på er

 

Man skulle hitta något på dessa olika ställen och med endast skriva fem ord som beskriver det man hade valt. Jag valde…

 

1.       En byrå – Luktar gott, intressant, hårt, tungt, brunt

2.       En växt – Långt, ståtligt, beige, strävt, grönt

3.       Solen – Strålande, bländande, skuggigt, glimmande, ljust

4.       Min kofta – Mjuk, ihålig, vinröd, behaglig, ljuvlig

 

Sedan skulle man skriva ”Jag är” ovanför orden, det tyckte jag var väldigt intressant. För det är så lätt att beskriva allting runt om en, med positiva ord. Men man gör det aldrig till sig själv. Antagligen för att man inte kan se sig på samma sätt. Man tänker inte ens på att det är föremål man beskriver när man läser orden för sig. En del stämmer faktiskt in på mig. Så himla intressant!

Detta borde ni testa!


Kommentarer
Postat av: Isabell

Vilken fin blogg!

Svar: Åh tack!
Lisette Knutsen

2013-09-05 @ 20:31:08
URL: http://isaedvardsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide