Exalterad.

Åh. Igår när jag och Andreas vandrade på torp fick jag syn på ett fantastiskt fint omslag på en bok och jag tänkte genast att den måste jag köpa. Den var även väldigt billig för ett så fint omslag, den var säkerligen på rea eller något. Så idag lånade jag pengar av mamma och forde direkt till torp med siktet mot boken. Jag var så exalterad så jag brydde inte ens om mitt fula flin när jag betalade den. Jag ville bara börja läsa, så jag kunde fortsätta med nästa bok, med ett likaså vackert omslag. Satt på bussen hem och läste och läste. Ibland fick jag även rycka mig ur boken för att se till vart jag var, när jag skulle gå av. 

 

Tänk vad omslag kan fånga betraktaren. Jag hade säkerligen inte ens givit den en blink om den hade varit tråkig. Tråkig kan man tolka på olika sätt, men jag menar väl inte i min smak då. Den passar perfekt till i höstmörkret, så himla mysig bok. Den är lättläst med. Dessutom äääääälskar jag ekorrar. Det är ett utav mina favoritdjur.  Jag vet inte varför än men jag känner även att jag kan relatera till Urchin. Antagligen för att jag älskar ekorrar.

Skulle väldigt gärna se dessa böcker på film, fast då skall det helst vara lågbudget. Jag vet inte varför men jag tycker att lågbudgetfilmer är så himla mysiga. Vilket passar perfekt till denna bok.

-Ett litet tips-

Ibland när jag har lite pengar över brukar jag vandra in i en bokaffär och endast köpa den bok vars omslag tilltalar mig mest. På så sätt kan man hitta massa spännande böcker.

Hejsvejs, nu skall jag försvinna in i boken.


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.redwallabbey.com/

Basicly alla dom böckerna. Otroligt mysiga!

Svar: Åh tack! :D
Lisette Knutsen

2013-10-24 @ 21:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide