Helvete, helvete och åter helvete.

Idag vaknade jag med ett ryck, såg att klockan var nio och i mitt bakhuvud så har jag varit på läkarbesök 9:30 de senaste måndagarna. Jag klädde på mig, borstade tänderna och begav mig, när jag hade kommit halvvägs så såg jag av min förskräckelse i en bilruta. Mitt hår stod åt alla håll så jag slängde bara upp huvan. När jag kom fram så rusade jag fram till expeditionen, alldeles andfådd och gick före en gammal dam i biljettkön. Fick dåligt samvete efteråt. Men men, sedan rusade jag till avdelningen och satte mig bekvämt på en stol, kände hur obehagligt svettig jag var. Inte jättesvettig, men klibbigt. Ush. Det gick 10 min, 15 min tillslut fick jag gå till expeditionschefen och fråga efter Arne. Hon begav sig till hans rum och när hon kom tillbaka så sade hon att jag hade tid kl 13:00. Helvete, helvete och åter helvete hörde jag mig skrika innanför huvudbalkarna. Så himla typiskt mig, att se fel på dagar och tider.  Jag pustade irriterat och begav mig sedan med tunga steg hem.

När jag kom hem så skulle Lasse hjälpa mig med att fixa min kamera, den vill fortfarande inte funka men då fick jag tipset att uppgradera programvaran. Efter någon timme då vi hade suttit och försökt, försökt och åter försökt men det ej ville funka. Kom vi fram till att programvaran redan var uppdaterad. Helvete, helvete, helvete tänkte och sade jag högt åter igen.

Jag tog mig en kopp te och lugnade ner mig lite. Sedan när klockan närmade sig 13:00 begav jag mig återigen till sjukhuset.

Efter vistelsen begav jag mig till staden till en affär som heter Maggans foto och försökte få något vettigt svar därifrån. Ungefär såhär löd svaret:

”Det är fuktskada, och om du skall lämna in den så kostar det ca 1000kr och då kan man inte garantera att kameran funkar helt.”

Fuktskada har jag redan listat ut, men det var skönt att få ett svar från en annan som har kunnande om kameror. Men på henne så lät det som att jag hellre borde köpa en ny kamera än att lämna in den, jag tänkte bara den kan väl inte bli värre än vad den redan är? Den kommer ju förhoppningsvis hålla sig ett litet tag om jag lämnar in den.

Fast jag måste ha jobb. För att kunna lämna in kameran, det suger. 


Kommentarer
Postat av: Turid

Oj, vilken dag! Så surt att vakna och tro att man är försenad och så är man egentligen alldeles för tidig. Hoppas morgondagen börjar bättre för dig!:-)

Svar: Tack så mycket! :>
Lisette Knutsen

2013-10-14 @ 21:37:08
URL: http://www.travelandfashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide