En dröm.

Jag har sedan jag varit ganska liten velat åka jorden runt. Jag har alltid funderat på vad det finns där ute i den stora världen. Hur lever folk? Hur beter sig folk jorden runt mot varandra? Varför väljer folk att leva som dom gör?

Jag har länge fantiserat om att åka till Rumänien och göra en dokumentär om de "bortglömda" barnen som jag vill kalla det. Få deras historia berättat och bekräftad. Ingen bryr sig om dom, dagen består av att sniffa färg och att helt enkelt överleva. När jag såg en dokumentär för längesedan blev jag oerhört berörd av hur vuxna människor bemötte de stackars gatubarnen, de bemötte dem inte alls, de bara gick förbi, hundar var mer värda än dessa barn. Jag blev så arg, jag ville göra någonting, även om jag inte har mycket pengar så skulle det vara en dröm att göra en dokumentär för dessa barn. Liksom ge dom lite hopp om mänskligheten.

Det skulle vara underbart att upptäcka nya miljöer, människor, samhällen och vackra landskap. Men om jag skulle välja ett land så skulle det blir Kina, det finns inget annat land än Kina som har berört mig så mycket som deras kultur. Från vackra landskap, med stora berg och risfält till ett otroligt hetsigt tempo i dess större städer.

Jag har på riktigt drömt om att fota i Kina, gå runt och fånga otroliga situationer. Fota vackra landskap och skogar och upptäcka sådant jag aldrig trott att jag skulle få upptäcka.

Jag är även en te fantast, och eftersom att Kina är ett utav teernas skapelse så hade jag blivit helt galet glad. Teerna i Europa är så lamt, jag vill smaka på hur riktigt te smakar!

Dessutom så har jag aldrig rest utanför svergie, så denna resa kommer jag göra förr eller senare, även om jag inte vinner denna tävlingen. Men om jag skulle göra det, så skulle min dröm fullbordats. Visst har jag många drömmar, men resan till Kina, eller jorden runt, hade fått mig att le tills jag dör. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide