Så himla spännande.

Åh jag kan inte beskriva i ord hur underbart det är att fastna i en bokserie och försvinna bort från verkligheten. Man bara försvinner. Tappar all fattning om ens omgivning. Helt underbart. Det är tur att man är ledig för annars hade skolan gått lite sådär.

Urchin-böckerna må vara barnböcker. De har lagom långa kapital och lättläst text och det tycker jag är helt suveränt. Förr var jag sådan att jag ville snabbt bli klar med böcker jag läste. Men med tiden har jag lärt mig att ta det i min egen takt. Det behöver inte gå fort, det behöver inte vara ett måste, det behöver inte vara ett krav. Huvudsaken är att jag njuter och fantiserar mig in i böckerna. Vara i nuet och njuta.

När jag blir klar med en bok så får jag även en manisk gladhetskänsla. Helt underbart. Jag har liksom avklarat något. Med tiden har detta sättet även fått mig att läsa fortare, ironiskt nog. Det gick sakta men säkert framåt. Nu är det dags för del 3. Jag är superexalterad. Så himla spännande. 

 

 


Kommentarer
Postat av: Michelle

Sv; Tack så mycket!

Vilken mysig blogg (:

Svar: Åh tack du! :)
Lisette Knutsen

2014-01-03 @ 20:11:30
URL: http://gyllenepixlar.blogg.se/
Postat av: MADDISENJ.SE

Älskar att drömma mig bort i böcker, helt underbart är det ju!

Svar: Ja verkligen!
Lisette Knutsen

2014-01-03 @ 21:17:12
URL: http://maddisenj.se
Postat av: LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

Jag brukade gilla att läsa böcker, men länge sen jag hittade någon jag verkligen tyckte var riktigt bra...

2014-01-03 @ 21:37:34
URL: http://babustylee.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide